.

3 начина да си приготвите здравословни пуканки вкъщи

24 Януари 2017

Здравословни ли са пуканките. Напук на общоприетото мнение, че не са, отговорът е – Да, могат да бъдат! Какво представляват пуканките? Това са зърна царевица. И стига да намерите такава, която е чиста, органична, отглеждана без химия и ГМО, не бива да имате никакви притеснения относно качеството на крайния хранителен продукт. Да направите домашни здравословни пуканки е лесно. Ето 3 начина, по които това може да стане: 

1. Зелени супер пуканки 

За да станат зелени пуканките, е достатъчно да им добавите спирулина на прах. Може да комбинирате с различни други зелени билки и подправки, така че да прикриете вкуса на спирулината, който някои хора намират за неприятен. Спирулина е една от най-мощните суперхрани. Това са синьо-зелени водорасли, който ще ви осигуряват протеини, витамини от група В. и желязо. Използва се като естествен стимулатор на имунната система и детоксикатор.

Спирулина – храната на бъдещетоЗа една малко позната, но много полезна храна, и не само...


Посипете зърната с 1 супена лъжица спирулина на прах, 1 чаена лъжичка морска сол, 1 чаена лъжичка чесън на прах и 1/8 чаена лъжичка лют червен пипер. След това ги поставете в тенджера с капак на котлона. И оставете топлината да разпукне зърната. От високата температура подправките излъчват още по-силни аромати. 

пуканки
Снимка: iStock

2. Класически пуканки с масло

В голям съд с капак стопете 2 с.л. кокосово масло на среден огън. Сипете зрънцата и разклащайте на всеки 10 секунди, докато се разпукат и се покрият с масло. Отстранете от котлона,когато са готови. Имайте предвид, че в следващите няколко секунди пуканките ще продължат да се пукат. Ако обичате силно маслени пуканки, изсипете ги в купа и им добавете допълнително масло.

 

Кокосови барчета с малиниУдивително вкусно и красиво

3. Карамелени пуканки

Когато сте гладни нещо сладко, тези веган карамелени пуканки може да са всичко, което ще поискате, а и съвестта няма да ви гризе след това. Използвайте кокосова захар. Тя се получава от сока на кокоса и има по-нисък гликемичен индекс в сравнение с обикновения захар. Ниският гликемичен индекс означава, че не се причинява незабавно покачване на кръвната захар. Добавете й канела. Тя също е полезна за контрол на кръвната захар, а и дава хубав аромат. Нужни са ви 1/4 чаша кокосово захар, 1/4 чаша агаве, 2 чаени лъжички канела и 1/4 чаена лъжичка морска сол.

пуканки
Снимка: iStock

Сложете захарта, канелата в тенджера и сложете на слаб огън, докато се образува гъст сироп. Добавете сол, след като свалите от огъня.

Бонус рецепта: Пуканките може да поставите и в кафето си. особено карамелените. Така те ще придадат на напитката от своята сладост. 

Поръсете пуканките с тънка струйка от карамеления сироп.

пуканки
Снимка: iStock
Мнения и коментари
    Рецепти
    • Апетитни картофени спирали

    • Нежни омбре палачинки с плодове

    • Пухкави картофени ньоки

    • Любовен тост

    • Здравословен пудинг със семена от чиа

    • Френска салата с грозде

    Последно от Техники
    • Как правилно да съхраняваме яйцата

    • Не изхвърляйте корите от банан, защото...

    • Как да му направим перфектния бургер